Első ránézésre egy szépen felújított, restomod Camaronak tűnik a képeken látható autó, de aztán feltűnik egy felirat. Azonban amikor meglátjuk a belsőről készült képeket, akkor megint elbizonytaladunk, mivel ott van a manuális váltó. Akkor ez most mi is pontosan? 
 
Ott kezdeném a dolgot, hogy nem vagyok az elektromos autók rajongója. Elfogadom, hogy ez a jövő, hogy gyorsabbak, erősebbek mint a robbanómotoros autók. A környezetbarát dolgokba meg nem akarok belemenni, mert mindenhol mást olvasni. Azonban hiába a teljesítmény vagy bármi más, számomra lelketlen mind. Azt viszont tudomásul kell venni, hogy egyre nagyobb teret nyernek és miután megnéztem pár videót, még kedvet is kaptam ahhoz, hogy egy régebbi kaszniba, belelógassak egy Tesla hajtást. Ez nem újdonság. Az Egyesült Államokban egy ideje foglalkoznak ilyen átépítésekkel és korábban írtam is olyan Porsche-ról, amiben már elektromos motor dolgozik. Én viszont régimódi típus vagyok és tény, hogy hanggenerátorral lehet javítani az élményen, viszont nekem fontos, hogy én pakolgassam a sebességeket és ezt viszont eddig egyik cég sem tudta megadni. Eddig! 
 
Royce Hong egy igazi autóőrült. Már fiatalon sikerült olyan munkát találnia, ami az autók körül forog. Igazi benzinvérű. Azonban minden megváltozott, amikor kipróbált egy Tesla Roadstert. "Csak suhantam az úton és közben hallgattam a madarakat." 
Ez volt az a pont amikor átértékelt pár dolgot az elektromos autózással kapcsolatban. Később összehozta a sors Azizi Tucker-rel, aki a Tesla kezdeti fejelesztéseinél volt jelen és igazi sportautó rajongó. Azizi áthívta Royce-ot, hogy nézze meg a házi fejlesztésű e-versenyautóját és tervezze meg a karosszériáját. Royce belelkesedett ez pedig egy gyönyörű barátság kezdete is volt egyben és megalakították a Xing Mobility céget. 
 
Miközben a versenyautót fejlesztették, rengeteg akadályba ütköztek. (Ne felejtsük, ez akkor történt, amikor az elektromos autók nagyon gyerekcipőben jártak!) A legnagyobb gondot az akksi okozta. Megfelelően erősnek kellett lennie,  könnyűnek és a hűtés is nagyon fontos volt. Miután nem találtak megfelelő beszállítót, saját kézbe vették a dolgot és kifejlesztették az IMMERSIO névre hallgató technológiát, ami könnyű, kellően erős és könnyedén beilleszthető bármilyen kaszniba. Ez került a versenyautó projektbe is és ez alapozta meg a képeken látható Camaro megszületését is, mivel kellett egy demoautó.
 
Ez az autó egy restomod 69-es Camaro, amiben small block, manuális váltó volt és Royce amint meglátta, egyből beleszeretett és azonnal megvette a gyűjteményébe. Mivel a karburátoros motorral voltak gondok, így elkezdett motoszkálni egy gondolat Royce fejében, hogy mi lenne ha a saját technológiájukat is beépítenék a kocsiba. Így született meg a Xevo-Matic plug and play megoldás, amivel bármilyen autót át lehet alakítani elektromossá, a gyári pontokat felhasználva, így ugyanolyan könnyedén vissza is alakíthatóak az autók. Azonban a megrendelőknek voltak különleges igényeik és sikerült egy olyan megoldást építeni, amivel, virtuálisan ugyan, de megmarad mindhárom pedál és a váltókar is és így pakolgathajtuk a sebességi fokozatokat kedvünk szerint. 
 
Ettől különleges ez az építés, mert olyat kínálnak az embereknek, amivel tényleg változatlan marad minden, mégis modern és környezetbarát a rendszer. Ez főleg azoknak jó hír, akik régimódi benzinvérű formák. Ez lesz a jövő és bármikor elővehetjük kedvenc klasszik autónkat egy kellemes krúzoláshoz és semmiről nem kell lemondanunk. Így már egész szimpatikus a dolog. Ti, milyen autót alakítanátok át elektromosra ilyen módon? 
 
Még több képért KATT IDE! 





 

 

Fórum: Témaindító komment (Statler, 2020. február 13.)

Forrás: Speedhunters