Most valószínűleg néhányan értetlenül bámulnak maguk elé és azt kérdezik: Ez mióta Seat? A kérdés jogos! A Seat 1972 és 1982 között gyártotta a 127-es típust,ami a Fiat 127 alapjaira épült és ebből volt 3-5 ajtós hatchback, illetve 2-4 ajtós fastback sedan is. Ebből az autóból közel 1,3 millió darabot gyárottak, majd miután a Fiat licensz lejárt, a Seat változtatott pár apróságon és Fura néven forgalmazta tovább. A 4 sebességes manuális váltóval szerelt modellben 903 köbcentis 4 hengeres dolgozott 43 és 45 lóerővel, majd később kijött egy 1010 köbcentis verzió, ami már 52 lóerős volt. Na most, hogy kicsit többet megtudtunk az alapról, nézzük, hogy a képen látható autó miben különbözik a gyári verziótól. Mondhatnám, hogy keressük meg a 10 külöbséget de felesleges lenne. A kocsi tökéletesen abban a stílusban épült, amit manapság mindenhol látni és itt is érvényes a kevesebb-több elv. Egy ilyen retro gépnél nem is szükséges túlzásokat alkalmazni, elég csak a szokásos úton elindulni. A finoman leültetett bódé alá 13-as Braid D134 felniket szereltek, polír peremmel és arany középpel. Ezen kívül, minden más gyári a külsőn. A beltérben is az eredeti műszerek köszönnek vissza, annyi különbséggel, hogy néhány kiegészítő műszer is helyet kapott. A sofőr, mélyagyas OMP fakormányt markolászhat és a sebességváltó gombja is fából készült. A motorháztetőt felnyitva már nem a gyári 50 lóerő körüli erőforrások valamelyikét találjuk, hanem a Polo III GT-ből származó 1,4 16 szelepes, 100 lóerős motort, ami lényegesen dinamikusabban mozgatja a több mint 30 éves autót. Kellemes ránézni és al is tudnám képzelni, ahogy Wörthersee-n megérkezik a Turbó kanyarban ez a kocsi. Még több képért, KATT IDE! 





 

 

Fórum: Témaindító komment (Statler, 2019. január 08.)

Forrás: DLEDMV