Renault 5 GT Turbo. Egyből bevillan Ali G és ahogy üvölt benne General Levy-től az Incredible. 
Amikro ránézünk erre a kocsira, akkor bevillannak a régi építések. Manapság sok helyen hallani, hogy a mai tuning kimerül egy felni felcsavarozásában és egy kis ültetésben. Igazuk is van, meg nem is. Valóban vannak olyan kocsik, amiken nem történik más, azonban a legtöbb autónál inkább a részletekeben rejlik a titok, amit az átlagos nézelődő nem fog észrevenni. 
Ettől függetlenül tény, hogy a régi időkben bátrabban nyúltak az autókhoz és több mindent alakítottak át a tunerek, vagy legalábbis látványosabb megoldások születtek. Aztán el kell dönteni, hogy melyik sikerült ízlésesre és melyik nem.... 
 
A Renault 5 GT Turbo azoknak a fiataloknak készült, akik szerettek gyorsan is menni és nemcsak mutogatni az autójukat. Az 1,4 literes, 8  szelepes turbós kocsi 115 lóerős volt és mindössze 850 kg-ot nyomott. Ehhez vegyük még hozzá, hogy viszonylag kis piszkálással, még 30-40 lóerőt sikerült elővarázsolni a motorból, amitől mindjárt sokkal fürgébbé vált a kis háromajtós. Persze ez hozta magával azt is, hogy hetente lehetett szerelni, mert miután előhozták a tartalékokat, szét is küldték a kocsit péntek este és lehetett újra talpra állítani a kocsit. 
 
Ez az autó arra a korra emlékeztet, amikor különböző bodykitek, durva hifi beépítések, feltűnő színek és felhúzott motorok jellemezték az autókat. Első ránézésre azt gondolhatnánk, hogy valahonnan megmaradt ez a kocsi is, azonban itt sokkal többről van szó. Ez a Renault az angliai Meguiar's nevéhez kapcsolódik. Tom Clarke autója szándékosan eleveníti fel azt a korszakot. 
A történet, röviden, csak annyi, hogy Tom és társa Dale, összehoztak egy Youtube sorozatot, amiben autókat építenek. Amíg Dale egy lowrider Mercedest pakolt össze, addig Tom a francia autógyáráts ikonikus darabját választotta. 
 
Az autón Skeete Motorsport widebody szettet találunk, a géptetőt "morcosították" ami szintén a 90-es évek kedvenc megoldása volt. Érdekes részlet, hogy Skeete szetthez alu tanksapka járt, itt viszont gyéri kinézetű darabot készítettek, ami szerintem legalábbis, jobban áll a kocsinak. Hátul pedig Clio RS200 hátsó szárny került felszerelésre, ami modern megoldás, de tökéletesen illik az autóhoz. Ezután jöhetett a fényezés. A választás a Renault Liquid Yellow árnyalatára esett, ami az újabb Megane és Clio színe és ezt még sikerült feldobni F1 dekorral. 
 
Mivel fontos volt, hogy minden a 90-es évek autójára emlékeztessen, ezért a háromrészes Dimma felnik kerültek az autó alá, természetesen felújítva. Az elöl 7, hátul 8x16-os gurigákra, Nankang AR-1 gumikat húztak. A futómű Bilstein B14, MMR Performance elemekből áll és mindenhol Powerflex szilentet találunk. A megállásról EBC tárcsák és betétek valamint Forge Motorsport fém fékcsövek gondoskodnak. A motort teljesen felújították. Forge Motorsport, Pipercross és rengeteg gyári alkatrész mellett sikerült egy nem túlhúzott, de még elégséges erejű motort összehozni. 
 
Az utastérben Renault Sport Recaro CS első ülések, felújított hátsó üléssor és sárga RS biztonsági övek szúrnak egyből szemet. A szórakoztatásról Kenwood fejegység, Kenwood hangszórók és egy kisebb mélyláda gondoskodik. Nincs üvegszálhegyekből felépített hegyvidáki város, kisvasúttal, de nem is hiányolja senki szerintem. 
 
90-es évek autója, a 90-es évek stílusában, de olyan érzékkel, hogy most is megállja a helyét! Kell ennél több? Ja igen, még több kép! KATTINTSATOK IDE! Megéri! 





 

 

Fórum: Témaindító komment (Statler, 2019. október 05.)

Forrás: Speedhunters