Ha hirtelen körbenézünk, akkor rengeteg Volkswagent, BMW-t, Honda-t látunk a találkozókon és ezek után jönnek az egyéb márkák képviselői. Nyilván könnyebb egy olyan alaphoz nyúlni aminek az esetében megvan a tökéletes recept és már csak apróságokon kell finomítani, de ha biztosra akarunk menni, akkor érdemes olyan autót keresni, amiből nem áll egy tucat egymás mellett a különböző találkozókon. Ilyenkor derül ki igazán, hogy ki-mennyire fantáziadús (vagy nem, de akkor inkább ízléstelen lehet a végeredmény).

Szóval amikor végigböngésztem a különböző oldalakt, megakadt a szemem ezen a piros Volvo-n, ami ráadásul nem is egy mezei változat, hanem mindjárt a csúcs, az S60R, ami 300 lóerős 5 hengeres turbó motorral elég dinamikusan tudja mozgatni a svéd acélt. Az autó tulaja Anton, marketinges és a swedishmetal.ru oldallal foglalkozik, így nem meglepő, hogy ennél a márkánál kötött ki. (Egyébként versenyben volt még az Alfa Romeo Brera V6 motorral és a Saab 9-3 Turbo is.) Amit még tudni érdemes, Anton eredetileg nagyon messze volt az egész "stance" kultúrától, mégis a végeredmény elég jóra sikerült. Oroszországban egy darab ültetett S60 létezik, és az is itt van a képeken.

Ahhoz képest, hogy mennyire kerülik az autósok ezt a márkát, rengeteg kiegészítőt lehet hozzá rendelni, legyen szó futóműről, felniről, beltérről vagy akár a külsőről. Anton tudatosan kezdte el egyre lejjebb engedni a bódét, hogy kipróbálja, mennyire lehet úgy leültetni, hogy megfelelől legyen a fitment és ki is lehessen használni a motorban rejlő 300 lóerőt. A vicces az, hogy miközben igyekezett elérni a tökéletes magasságot és minden egyéb mást, addig belefáradt a napi használat okozta kényelmetlenségekbe és vett is magának egy XC90-et. Az autón majdnem minden módosítást saját maga végzett el, egyedül a fényezést és a motor tuningolását bízta profi szakemberekre.

Egy kikötés volt: Nem lehet levegős! Ez nem valami arcoskodás, vagy fricska az airride-ot használóknak, hanem Anton a pályanapokon is szívesen használja a gépet és oda egész egyszerűen jobb egy feszes futómű. A BC Racing futómű, a keményebb rugókkal tökéletesen az úton tartja a bódét, poliuretán szilentekkel kiegészítve. A kerékjáratokban SSR GT10 felnik forognak 8,5x18 méretben, Toyo R888R gumikkal. A biztonságos megállásról erősített Goodridge fékcsövek, fúrt-mart tárcsák és kerámia betétek gondoskodnak. A motor környékén új kipufogórendszer, intercooler, portolt hegerfej, K&N légszűrő jelentik a változást. x2Snabb és TWM Performance váltóút rövidítő gondosodik a gyorsabb és precízebb váltásról.

A karosszéria új, szélesebb egyedi sárvédőket, amihez a hátsók is kiszélesedtek valamelyest, átalakított első lökhárítót, szellőzőkkel ellátott géptetőt és hátsó toldatot kapott. Így még agresszívabb az autó megjelenése, de alapvetően nem változott a forma drasztikusan. (Bár ha kicsit körülnézünk Anton Instagram oldalán, akkor bizony vannak olyan képek, ahol egy hatalmas hátsó szárny figyel hátul. ) Az elmúlt három évben elég sok pénzt sikerült a kocsira rálocsolni, de ez egy ilyen műfaj és Antont egyáltalán nem zavarja.

Az egyszer biztos, hogy ritka az olyan építés, ami a találkozókon is jól mutat és a pályanapokon is remekül használható. Ha azt nem is nézzük, hogy egy Volvo az alap, az előbb említett okok miatt mindenképp különleges autóról beszélünk! Még több képet IDE KATTINTVA találtok! 



 

Fórum: Témaindító komment (Statler, 2018. december 05.)

Forrás: Lowdaily