Most őszintén! Melyik az a típus, amire a legkevésbé számítanátok egy gyorsulási versenyen? Nyilván most beugrik prá teljesen lehetetlen masina, de én rögtön le is szűkíteném a kört. Lada Niva-t biztos nem 400 méteres aszfaltcsíkra képzelitek. Sokkal inkább a somogybabodi sárdagasztáson lenne a helye a sztyeppék rémének, ahol semmi sem okoz problémát az orosz csodának, ami körülbelül annyira bonyolult mint egy faék. 
 
Na, de a helyzet az, hogy ezt a szekeret mégis inkább arra építették, hogy a lehető leggyorsabban teljesítse a negyedmérföldes távot és törjön borsot az olyan kihívók orra alá, akik lenézik az orosz autógyártás eme ikonikus termékét. 
 
Az autót Varsóban, a VTG nevű cég építette, akik híresek arról, hogy nagyon gyors összekerekes vasakat képesek összerakni. Ez a Niva az egyik legfrissebb alkotásuk, amit rendelésre, az ukrán Oleg Vorvul-nak építettek. A projekt 6 hónapig készült a műhelyben a legnagyobb alapossággal. 
 
A motorháztető alatt egy 387 ci, azaz 6,3 literes Chevy V8 motor található, ami jelenleg, megközelítőleg 850 lóerőt képes kipréselni magából. Az alap egy Dart blokk, Trick Flow 245 hengerfejekkel, MSD Atomic szívósorral, 92 mm-es fojtószeleppel. A motor kapott egy Precision 7675 turbót és az  Ecumaster EMU Black motorvezérlő gondoskodik arról, hogy minden stabilan működjön. A motorhoz TH400 típusú, 3 sebességes automata váltó kapcsolódik és ezen keresztül jut el az erő, mind a négy kerékhez. 
 
Külön érdekesség, hogy a futómű egyes elemei eredetileg Mitsubishi EVO-hoz készültek és úgy alakították át egyedileg a Niva-hoz. Az autó a lengyel, Grand Prix Poland versenyen debütált, ahol 9.480 másodperces időt és 231,31 km/h-s sebességet ért el 400 méteren, mindezt 0,6 bar töltőnyomás mellett. Azért ez nem rossz egy olyan autótól, amit eredetileg dagonyázásra találtak ki! 
 
>IDE KATTINTVA megnézhettek pár videót is a kocsiról! 





 

 

Fórum: Témaindító komment (Statler, 2019. május 14.)