Ránézel a képekre és nem érted. Ez egy olyan autó, ami több szempontból is fejvakarásra ad okot, főleg az európai embereknek. Úgyhogy kezdjük az elején! 
 
Amit képet láttok, az egy Toyota Platz. Így még nem igazán tiszta? Akkor segítek. Ez a Toyota Vitz, négyajtós változata. Ja, hogy ez sem mond sokat? A Vitz, a Yaris japán verziója, a Platz pedig egy csak japán piacra gyártott, igen ez az igazi JDM, négyajtós kiadás.
"Ez eddig tök jó, de mégis mi a búbánatot keres a drift pályán egy ilyen szekér, mert még ha a legerősebb motor dobogna benne, amit Sport változatba szereltek, akkor is az első kerekek pörögnek ki?"  
Teljesen jogos a felvetés, azonban az autó építőinek teljesen elment az agya és alkottak valami olyat, ami elsőre megmosolyogtatja az embert, aztán amikor prüszkölve, füstölő hátsó kerekekkel érkezik a kanyarban, már csak tátott szájjal nézzük végig, ahogy gyönyörűen lefűzik vele az ívet. 
 
A történetben nem is az a nagy dolog, hogy hátul hajt a kocsi, hanem az, hogy az orrában egy totálisan típusidegen motor dolgozik. Az SR20DET motor már rengeteg más típusban bizonyított, úgyhogy itt is tökéletesen bevált. A motorral együtt érkezett a hátsó híd is, amit nem lehetett egyszerű dolog befaragni a Toyota alá. mondanom sem kell, hogy ehhez a mutatványhoz rengeteg egyedi alkatrészre volt szükség és a sárvédők sem véletlenül vannak kipúposodva. 
 
Az egész projekt három hónapot vett igénybe. Az SR mocit teljesen hátratolták, hogy elférjen, ehhez pedig új tűzfalra és váltóalagútra volt szükség, hogy az S13 váltó tökéletesen illeszkedjen. S13 bölcső és futómű, C35 kormánymű és kerékagyak, valamint R32 fékek kerültek még beszerelésre. A hátsó futómű ennél bonyolultabb volt kicsit, mivel a gyári torziós futómű helyére kellett beépíteni az S13-ét. A hátsó sárvédőket egészen az ajtótól el kellett kezdeni kiszélesíteni, ami egyébként nem sikerült rosszul és ha nem lenne tele "harci sérüléssel" a kocsi, még gyárinak is tűnhetne. 
 
Az óriási műszerfal mögött maradt annyi hely, hogy simán hátrébb jöhetett a tűzfal és külön érdekesség, hogy a Nissan óráit beépítették a Toyota gyári helyére. Ez az autó nem a szépségről szól, hanem az élvezetről, úgyhogy aki makulátlan fényezésre, tökéletesen illeszkedő elemekre gerjed, az inkább ne is nézze meg. Aki viszont szereti az egyedi, "használós" autókat, az  KATTINTSON IDE még több képért! 





 

 

Fórum: Témaindító komment (Statler, 2019. február 08.)

Forrás: Speedhunters