Vajon amikor ezt a Volvo-t tervezték, milyen eszközök álltak rendelkezésre a derékszögű vonalzón kívül? Amíg az Amazon formája sokkal gömbölyűbb volt, addig az 1970-es évek után bemutatott típusok leginkább egy téglára hasonlítottak, mégis megvolt/megvan a bája egy-egy ilyen modellnek. A Volvo mostanában kezdett el igazán szép autókat csinálni, legalábbis szerintem. Az olyan őskövületek, mint ami a képeken is látható, inkább hátsókerék hajtásukkal és turbós motorjaikkal váltottak ki vonzalmat az emberekből. 

"Egy újabb JZ motoros Volvo. Nagy dolog!" - mondhatnátok, de itt egészen másról van szó. A gyári Mojave Beige névre hallgató árnyalatúra fújt autó más mint a többi hasonló építés. Először is érdemes megnézni a bódét, amin elsőre fel sem tűnik, hogy ki vannak szélesítve a sárvédők és a kilincseket is leborotválták az ajtókról, de az üzemanyag betöltő nyílást is hiába keressük. A lökhárítókat is lerövidítették és átalakították. 

A 242 gépteteje alatt Volvo B6254 turbós motort találunk, amit felújítottak és megerősítettek. Volvo 850 Wiseco dugattyúk, H hajtórudak, 6304 főtengely és vezérműtengelyek kerültek beépítésre, így már 2,8 literes a motor. Precision SC6266 turbó, egyedi leömlő, Precision 46 mm-es wastegate, 1300-as Bosch injektorok, Tial lefújószelep került be- illetve felszerelésre, amiknek köszönhetően, 2,6 bar töltőnyomás mellett, 739 lóerő és 872 Nm nyomaték áll a sofőr rendelkezésére! 

A motorhoz BMW 530d 6 sebességes váltó csatlakozik szinter kuplunggal. A megállásról 4 dugattyús Brembo nyergek és 330-as tárcsák gondoskodnak. 

Bilstein Clubsport és Strange állítható futómű gondoskodik a biztos úttartásról, illetve egyedi lengőkarok, stabilizátorok. A tengelyek végein 17-es Peugeot lemezfelnik forognak, elöl 7,5, hátul pedig 9" szélességben. Ezekre 215/40 és 255/40-es Federal 595 RSR gumikat húztak. a felnik közepére Volvo 140 króm kupakok kerülnek, ha pedig versenyre mennek a kocsival, akkor 15-ös Hoosier drag slick gumikkal szerelt felnik kerülnek az autó alá. 

Az utastérben módosított műszerfal, bennük 0-300 km/h-ig skálázott Speedhut sebességmérő, 10.000-es fordulatot is mérni tudó fordulatszámmérő, 4 bar-os turbónyomásmérő, egyedi ajtókárpitok, Cobra Monaco pro versenyülések, 5 pontos Simpson övek, 8 pontos bukócső és tűzoltórendszer kapott helyet. 

Az autó 5,6 másodperc alatt tudja le a 100-200-at és 402 méteren 10,74-es időt tud, 222 km/h-s célsebességgel. A legszebb viszont az egészben az, hogy az autó teljesen legálisan használható Svédországban, utcán is! 

A képekért köszönet Tímári Blankának és Kisgyörgy Balázsnak! 



 

Fórum: Témaindító komment (Statler, 2019. december 09.)