Bevallom őszintén, nem vagyok nagy rajongója a francia márkáknak. A Renault Twingo pedig nagyon messze van attól, hogy felkeltse az érdeklődésemet, legalábbis gyári állapotban biztosan. Azonban, ahogy egy rendes benzinvérűhöz illik, megnézek mindent ha találkozóra megyek. Így akadtam rá Árpi Twingo-jára. Még talán két éve láttam először Szegeden. Már akkor felkaptam rá a fejem, mert nagyon más volt mint a többi. Már akkor érdeklődtem a kocsi felől, de a tulaj csak annyit mondott: Majd ha kész lesz, adok részletesebb leírást. Oké, én ráérek, de mondjuk azt nem gondoltam volna, hogy két évnek kell eltelnie. Utólag viszont azt mondom, megérte várni, mert ez a Renault nagyon nem olyan mint amit megszoktunk eddig! 
 
Az idei AMTS-n is lehetett élőben látni azt, amitől az esemény előtt pár nappal, már rendesen kiégtek az emberek a közösségi oldalakon. Igen, a gigantikus hátsó szárny volt az, amit nem bírt senki sem szó nélkül hagyni. Csak mellékesen mondom, hogy néha jó lenne azt a bizonyos karót kihúzni magából mindenkinek, mert a teljesen indokolatlan elemek dobják fel egy autó megjelenését igazán, persze ízléses keretek között és itt is fura a látvány elsőre, de egyáltalán nem zavaró. Oké, ízlések és pofonok. Nyilván lesznek olyanok, akik majd megmondják a frankót, mivel véleménye mindenkinek lehet. Úgyhogy nem is kezdenék el védőbeszédet, meg kiselőadást tartani, inkább rátérnék az autóra, aztán majd kommentben úgyis szétszeditek egymást. 
 
Árpi 2013-ban vásárolta az autót magának. Akkor még nem voltak nagy tervek a kocsival. Egyszerűen kellett valami olcsó, megbízható, egyszeren szerelhető járgány, amivel emberünk bejárhat Pécsre dolgozni, mert a helyi buszjárat minden volt, csak jó nem. Az autóval azért kellett foglalkozni kicsit, mivel nem volt top állapotban. Kis kasznimunka, telifény. Új küszöbök, új ívek, színre fújt, faceliftes lökösök. Ezek voltak az első lépések. Itt már felbukkantak olyan apróságok is, mint például a Megane oldalindexek beszerelése, ami egyébként csak nagyon kevés embernek tűnik fel. A feliratok és jelek a kukában végezték a motorháztetőt pedig "morcosították". (de rég hallottam ilyenről!) Az összes üveget kicserélték és panoráma üvegtetőn keresztül lehet gyönyörködni a csillagokban éjszaka. Új, projektoros, LED-es, Angel eyes lámpák váltották a gyári fényszórókat. Az első lökhárító pedig "malac" Passat koptatót kapott. A hátsó lámpák gyáriak maradtak, de abból újakat szerelt be Árpi. 
 
Ekkor még ültetőrugóval került lejjebb az autó, amivel el is volt egy darabig, de érezte, hogy nagyon kevés még. Úgyhogy tavaly ősszel, levegős rendszer költözött az autó alá. Ha már lufi, akkor legyen megadva a módja és az egész csomagteret beépítette a tulaj. Parketta, hardline (merevcsöves) csövezés, tartály és a kompresszor foglalja el a hátsó üléssor helyét. Itt még a mélynyomókat is megtaláljuk. Alatta, három részre van osztva a terület, és itt találjuk az airride szelepeket, az elektronikát és az erősítőt is. Az utastér módosításai nem csak ebben merülnek ki. Új, kesztyűtartós műszerfal, FK sportülések, 3 pontos övekkel, levehető, mélyagyas sportkormány és egy váltásjelzős kiegészítő fordulatszámmérő is helyet kapott. 
 
A kerékválasztás tekintetében King felnik jelentik a változást. Ezek a 7x15-ös görgők, fehér közepűek, polír peremekkel, egyedi kupakokkal és arany díszcsavarokkal kerültek az autó alá, 165/45-ös Nankang AS1 gumikkal. A 140 centis hátsó szárny már idén került a kocsira és ettől égtek ki jópáran. A konzolokat Árpi végezte egyedül. Totál indokolatlan, de a kivitelezés hibátlan! 
 
Természetesen itt nem áll meg a dolog. Árpi szeretne még egy erősebb motort, például egy R5 GT Turbo motorját, 1,4 GTT-t felújítva természetesen, bepattintani, szétszedni a kocsit és kijavítani minden hibát, ami az eltelt évek alatt kijött a kocsin. (Egyébként az autó napi használatban van!) Illetve szélesebb felniket, amihez már szegecselt ívek is felkerülnének. 
 
Rengeteg munka volt az autóval és még messze a cél. Gratulálok Árpinak, hogy egy olyan alappal próbálkozik, amit kevesen ismernek el! Ez az igazi szenvedély és kitartás! 
 
Képekért köszönet Andrási Máténak! IDE KATTINTVA elérítek a teljes galériát! 





 

 

Fórum: Témaindító komment (Statler, 2019. április 19.)