Az Outlaw, mint stílus, nehezen behatárolható. A legjobban talán Magnus Walker autóival lehet a legjobban példálózni, de ez nem azt jelenti, hogy csak Ő készít ilyen autókat. A legegyszerűbb ha azt mondom, klasszikus Porsche, ami eltér az eredetitől, de jobb technikailag mindezt úgy, hogy közben az alapvető dolgokon nem változtatnak. A végeredmény pedig nem egy vitrinbe való gépezet, hanem egy olyan masina, amiről üvölt, hogy használva van, illetve kötelező használni. Persze ez közel sem a pontos definíciója a dolognak, csak megpróbáltam érthetővé tenni a dolgot, mert itt nincsenek olyan alapszabályok, mint egy Cult vagy Rat építésnél. 
 
Magnus Walkeren kívül más cégek is ráálltak az Outlaw építésekre. Az egyik ilyen műhely az Emory Motorsport. Legfrissebb építésük pedig garantáltan hazavág mindenkit! A recept egyszerű. Végy egy pajtában talált 356B-t, adj hozzá néhány 1990-es évjáratú 964 alkatrészt, agass rá két turbót és végül fűszerezd MOMO kiegészítőkkel és kész is van a 356 RSR! 
 
Maga az RSR legfőbb jellemzője, a sportos kerék és a lehető legjobb tapadás. Úgyhogy ezét érdekes, hogy az egész projekt, magával a kerékkel, illetve annak kiválasztásával kezdődött. A MOMO Heritage 5 felniknek a 70-es, 80-as évek versenyautói adták az ihletet. Az egészet pedig megkoronázza a központi csavaros felfogatás. A 17-es görgőkre, Pirelli P Zero Trofeo R gumikat húztak, 225/45 és 255/40 méretben. 
 
A futómű környékén Eisenlohr Racing Products, Tarett Engineering és KW alkatrészek jelentik a változást. Ugyna versenyautónak néz ki az autó, de azért lehet használni városban is ha a tulaj úgy szeretné, ezért hidraulikus rendszer emeli meg a kocsi elejét, hogy egy fekvőrendőr se okozzon problémát. Bár első ránézésre senki sem gondolná, hogy bármilyen plusz extra beépítésre kerülhet egy ilyen gépezetbe, hiszen elég spártai a külső, de az Emory Motorsport-nál úgy gondolják, egy modenrizáció senkinek sem árt, fóleg ha nem megy a vezethetőség rovására! 
 
A pajtalelet 356-os bódéját egy 964-es Porsche 911 alvázára építették át. Mindent úgy alakította ki, hogy tökéletesen illeszkedjen. A 964-es tulajdonságainak köszönhetően, elférnek a szélesebb felnik, megfelelően tapadó gumikkal, amire szükség is van, hiszen az erőforrás sem maradt érintetlen! A motort ugyanis teljesen újraépítették a Rothsport és a Turbokraft segtségével. Egyedi méretű főtengely, vezérműtengelyek, nagyobb dugók, erősebb szelepek stb. segítségével, a 2,4 literes motor egész magas fordulaton is vidáman muzsikál és könnyedén mozgatja az alig 900 kilós kasznit. Az írható vezérlő a Motec-től érkezett és szükség is volt rá, mert két darab turbót is ráaggattak a motorra. Ugye alapvetően a 356 nem turbós Porsche, úgyhogy az intercoolernek is meg kellett találni a helyét. Maradjunk annyiban, hogy aki összerakta ezt az egészet, biztosan jó lenne Tetris-ben is mert ekkora helyre, ennyi mindent bezsúfolni, szinte lehetetlen feladat. Ja és a végeredmény? 325-400 lóerő, amit GT sperrdiffin keresztül visznek aszfaltra, de mivel az autó súlya elég alacsony, ezért óvatosan kell bánni a gázpedállal. 
 
Az utastérben is folytatódik a spartai hangulat. A klasszikus, zöld műszeregységek megmaradtak, a kormány viszont MOMO Prototipo, ami a gyorscsatis MOMO kormányagynak köszönhetően, könnyedén levehető. Tovább haladva Rothsport váltókart és MOMO Heritage Line Targa váltógombot találunk, amivel az 5 sebességes G50/03 váltó fokozatai között lehet váltogatni. 
 
Eszméletlen jóra sikerült ez a gép (is)! Aki szereti ezeket a kalsszikus Porsche-kat, az garantáltan imádni fogja, a többiek pedig próbálják megszokni! Elég durva munkát végzett rajta az Emory Motorsport, le a kalappal! 





 

 

Fórum: Témaindító komment (Statler, 2019. május 11.)