Korábban is olvashattatok a Kean Suspension munkásságáról. A név mögött egy testvérpár áll, akik autókat módosítanak Belgiumban. Ez azért vicces, mert a szigorú szabályok ellenére is elég durván be vannak táblázva a fiúk. A szekér jól szalad és ma már Európában, de a tengerentúlon is ismerik őket. Legutóbbi alkotásuk a képeken látható DeTomaso Pantera! 
 
Az elmúlt években nyilvánvalóvá vált, ha az ember oda akar ....ni, akkor bizony már eleve olyan alapot kell választania, amitől felhördül az internet és így garantáltan mindenki az új projektről fog beszélni. Ehhez persze pénzre is szükség van, de szerencsére mindig vannak támogatók. A Kean fivérek esetében nem tudom, hogy mi a helyzet, de a lényeg az, hogy a Ferrari után, az idei évben egy igazi ritkaságot gurítottak ki a nagyobb eseményekre, egy DeTomaso Pantera-t! 
 
Kenny Neirinck, a csapat egyik tagja, már régóta szeretett volna egy Pantera-t.  Éveken keresztül kereste a megfelelő példányt, azonban nem találta sehol, mígnem tavaly, Los Angelesben bukkant rá a tökéletes alanyra. Miután megvette és áthajóztatta Belgiumba, rögtön elkezdett nézni a Group 4 kiegészítőket hozzá. A szélesítések után jöhetett  futómű és a megfelelő felnik kiválasztása. Az egyértelmű, hogy a futóművet a fivérek tervezték meg és építették be az autó alá, azonban a felni választás már kicsit nehézkesebb feladat volt. A Skol (ami Brixton Forged-hez tartozik) volt az egyetlen, aki képes volt megfelelő stílusú és méretű görgőket készíteni a nem mindennapi autóhoz. Az SK11szett elöl 11x17, hátul pedig 15x18! Igen, jól olvassátok! 15" széles! Azonban nem is a szélesség volt a legnagyobb probléma, hanem a megfelelő ET elérése. Jelen esetben -79 a hátsók ET száma, ami azért okozott gondot, mert biztonságosnak is kellett lennie a keréknek az autó teljesítményéhez. Ezért a gyártó sokkal konkávabbra csinálta a közepeket és így már kibírja a terhelést. Hátra 335-ös gumik kerültek, de nem azért, mert Kenny azt akarta volna ,hogy feszüljön a gumi, hanem mert nem volt 365-ös gumi hozzá. Így most kicsit feszül, de még egyáltalán nem zavaró a látványa. 
 
Említettem, hogy a teljesítmény miatt volt nehéz megtalálni a jó felnit. Ugye, gyárilag 351-es Ford motor hajtotta ezt a kocsit, ami 330 lóerős volt. Ezt a motort kivették és helyére, Ford 427-es V8 motor került, ami jelenleg 600 lóerős. Ezzel a teljesítménnyel és az autó könnyű önsúlyával egy elég izgalmas autót hoztak össze a srácok. 
 
Megjárták vele Wörthersee-t, az XS Car Night-ot, Raceism-t és a kocsinak mindenhol sikere volt. Egyszerűen zseniális amit a srácok művelnek! Mike Crawat pedig fantasztikus képeket készített az autóról! 





 

 

Fórum: Témaindító komment (Statler, 2019. augusztus 11.)