Genfben elég durva autókat mutattak be ismét. Ferrari, Bugatti, Porsche és még sorolhatnám, itt jelentette be a legújabb fejlesztéseket, a legújabb modelleket illetve a jövő sport - szuper és hiperautóit. Eddig mindegyikben az volt a közös, hogy bivalyerős motorokkal, óriási turbókkal szerelték őket, hogy a lehető legerősebbek és elggyorsabbak legyenek. Azonban a Pininfarina bemutatott valamit, ami mellett ezek a benzinnel működő, végletekig kihegyezett motorokkal rendelkező gépek, kőkorszaki leleteknek tűnnek. 
 
Ez a Pininfarina Battista! Az autó, ami erősebb bármelyiknél, és olyan teljesítményre képes, amitől garantáltan leesik mindenkinek az álla. Elon Musk óta tudjuk, hogy az elektromos hajtásé a jövő. Persze az ára még van annyira magas egy-egy prémium modellnek, hogy az átlagember számára egy Tesla modell elérhetetlen, de a felsőbb réteg számára már gyerekjáték venni egyet és ha van 4 ajtós családi változat, akkor kell egy igazi sportautó is. A Pininfarina mindjárt kettőt ugrott a táblán és egy hiperautót prezentált a Genfi Autószalonon. 
 
Mint azt mindenki tudja, a Pininfarina elég sok gyártnak tervezett már különböző modelleket, így a rutin megvolt, hogy egy igazán vonzó külsejű autót tervezzenek. A Ferrari 488-ra erősen hasonlító autó, karbon monocoque alvázat kapott, a karosszéria elemek pedig mind egyedi darabok, szóval nem a 488 elemeit kapta meg átdolgozva, az ajtók pedig a McLaren 720S mintájára, felfele nyílnak. Hiperautóhoz képest elég súlyos darab, persze ennek megvan az oka, 2041 kg! Óriási, 15,4 és 15"-os karbon-kerámia fékek és 6 dugattyús nyergek lassítják az autót. A beltér egyszerre high-tech és fényűző. Többféle szín közül választhat a leendő megrendelő, már ami a díszítéseket illeti. Ami viszont mindegiykben ugyanolyan, az a kormány két oldalán található képernyők. A bal oldalin a teljesítménnyel kapcsolatos beállításokat intézhetjük és itt találunk minden fontos információt, a jobb oldalin pedig a navigáció és szórakoztatásról gondoskodó rendszer vezérlőit találjuk. Ebből már kikövetkeztetheti mindenki, hogy érintőképernyős megoldásról van szó. 
 
Ez eddig tök jó, de mitől olyan nagy szám a Battista? Nos, a Battista-t egy közel 1900, egészen pontosan 1874 lóerős elektromos motor hajtja, aminek a nyomatéka 2300 Nm! 0-ról 100-ra 1,9 másodperc alatt ugrik fel, 160 km/h-ra 4,3 másodpercre van szüksége, a 300 km/h eléréséhez pedig 11,8 másodperc kell! A 400 métert 9,1 másodperc alatt teljesíti, a végsebesség pedig 350 km/h. 
 
A Pininfarina eddig is fantasztikus autókat tervezett, de most itt van a digitális korszak új alkotása, aminek megvalósításában olyan szakemberek segédkeztek, akik dolgoztak a Porsche-nál, Audi-nál, Pagani-nál, Lamborghini-nél vagy éppen a Bugatti-nál. Az e-Powertrain névre hallgató rendszert a Horvátországban található Rimac Automobili szállította, akik egyébként az Aston Martin Valkyrie-hez és a Koenigsegg Regera-hoz is szállítanak nagy teljesítményű hibrid akkumulátorokat. Elektromos autó, de azért nem maradhat hang nélkül. Ezt a beltérből irányíthatjuk. Lehet halk, de kiválaszthatjuk a "jellegzetes Battista" hangot is. (Jelentsen ez bármit is.) Összesen 150 darab Battista értékesítését tervezi a cég és az első példányok 2020-ban kerülnek átadásra, ami azért is különleges, mert a Pininfarina, ekkor lesz 90 éves! Árról nincs információ, de mondjuk legtöbbünket nem érint a dolog. Innetől viszont megváltozik majd pár dolog ebben a kategóriában és biztosak lehetünk benne, hogy sorra fognak érkezni az erősebbnél-erősebb hiperszupersportautók! 





 

 

Fórum: Témaindító komment (Statler, 2019. március 13.)